OPINIÓ ENTREVISTA ALDO FORTUNATI

Hola a tots!

Aquesta setmana l’activitat té dues parts, una individual i una en grup.

La primera part, com ja hem dit, és individual, consisteix llegir l’entrevista d’Aldo Fortunati, què és expert en educació infantil, i penjar una breu explicació de la nostra opinió a la pàgina de Flipgrid, a través d’un vídeo.



Quan tothom ja havia penjat la seva opinió, venia el treball en grup. Havíem de veure tots els vídeos dels companys i triar-ne tres, els que a nosaltres ens aportaven alguna cosa nova a part de la nostra opinió.

Després de veure tots els vídeos penjats, hem triat tres opinions que nosaltres no havíem remarcat en el nostre vídeo.

Primer de tot la Laura Palomares parla sobre l’educació passiva; una educació on el professor explica i el nen/a escolta, defensa que hauria de ser una activitat activa perquè aprendre és molt més que transferir coneixements i això ho volem enllaçar amb el vídeo de l’Anna Martí on remarca la frase que diu Aldo Fortunati “a l’escola es valora l’alumne que escolta i diu el que el mestre espera que digui; això el farà ser un ésser ‘productiu’ i apreciat pel professorat”, creiem que avui en dia en moltes escoles encara es segueix portant a terme aquesta frase perquè el professor realment no es preocupa si has entès el contingut donat a classe. Per exemple, quan fas un examen, has de memoritzar tot el temari. Vas a l’examen, escriu tot allò que has memoritzat i en sortir de l’examen, la majoria ens oblidem el que hem estudiat. Però el professor ja en té prou amb què hagis respost correctament, no es para a pensar en si verdaderament l’alumne/a ha entès tot allò que s’ha donat anteriorment, o només has “vomitat” frases apreses. L’Anna també comenta que als infants no se’ls ha de posar els mateixos objectius i estem totalment d’acord amb el que diu, ja que, cada infant té el seu procés d’aprenentatge. Després també volem anomenar a la Lidia Mata perquè del seu vídeo ha dit una frase que diu; “l’educació infantil està menyspreada”, ja que en l’actualitat no està prou valorada i si no encaixes en els tipus d’intel·ligència que descriu el currículum pots sentir-te fracassat. Tot el que hem viscut a la primera infància té relació amb la persona adulta que som avui en dia. La primera infància té unes necessitats determinades, però és obvi que els infants aprenen des de que neixen a totes hores del dia, són com esponges.

Els infants sempre aprenen, els infants sempre s’eduquen.

Foto de Rodrigo Souza de Pexels