ALFABETITZACIÓ MULTIMODAL
Hola a tots!
L’Alfabetització multimodal és un conjunt d’investigacions que comparteix amb els estudis de les noves alfabetitzacions i de les alfabetitzacions múltiples.
No és una metodologia, sinó que són pensaments filosòfics que informa la nostra visió del món.
La seva preocupació d’atendre les necessitats educatives d’avui en dia, perquè l’educació no quedi endarrerida de la societat.
Exemples: La globalització, Internet…
El primer concepte d'alfabetització es referia a la interacció amb textos escrits (llegir i escriure) però en l'actualitat incorpora habilitats audiovisuals i digitals.
Es tracta de fer servir tecnologia per canviar les relacions amb els alumnes i la forma d’ensenyar.
La tecnologia és innovació per millorar la societat, són eines de millora.
No només la tecnologia és informàtica, sinó, que també ho són quelcom contemporani com el foc, la roda, etc.
La pràctica pedagògica i l’aprenentatge són processos de disseny a causa de l’educador, ja que ell crea el contingut a partir del seu punt de vista i l’educat aprenen a través de recursos semiòtics.
Quan ensenyem hauríem de tenir la ment oberta i no pensar que nosaltres ho fem d’una forma correcta, sinó que hauríem de mirar els diferents punts de vista, sigui culturalment, políticament o socialment parlant.
Encara que els humans, per naturalesa, no podem educar de forma neutral, ja que, sempre ens acabem posicionant.
ALFABETITZACIÓ MULTIMODAL por bloggeras infantils
Foto feta per Pixabay de Pexels
Avui a classe hem après què és i en què consisteix l’Alfabetització Multimodal. Bé, de fet ho vam descobrir el dia anterior, ja que, ho havíem de llegir a casa. A l’hora d’Habilitats Multimodals (assignatura que estem cursant aquest primer quatrimestre) hem respost a diverses preguntes. Hem compartit les respostes amb els companys i gràcies a això entenem encara millor què és i de què es tracta, ja que, cada company ens ha mostrat des del seu punt de vista el que havia entès. A partir d’aquí hem creat un text i una infografia, a través de la pàgina web Canva per tal d’explicar-vos a tots vosaltres el que hem assolit a l’hora d’avui.
No és una metodologia, sinó que són pensaments filosòfics que informa la nostra visió del món.
La seva preocupació d’atendre les necessitats educatives d’avui en dia, perquè l’educació no quedi endarrerida de la societat.
Exemples: La globalització, Internet…
El primer concepte d'alfabetització es referia a la interacció amb textos escrits (llegir i escriure) però en l'actualitat incorpora habilitats audiovisuals i digitals.
Es tracta de fer servir tecnologia per canviar les relacions amb els alumnes i la forma d’ensenyar.
La tecnologia és innovació per millorar la societat, són eines de millora.
No només la tecnologia és informàtica, sinó, que també ho són quelcom contemporani com el foc, la roda, etc.
La pràctica pedagògica i l’aprenentatge són processos de disseny a causa de l’educador, ja que ell crea el contingut a partir del seu punt de vista i l’educat aprenen a través de recursos semiòtics.
Quan ensenyem hauríem de tenir la ment oberta i no pensar que nosaltres ho fem d’una forma correcta, sinó que hauríem de mirar els diferents punts de vista, sigui culturalment, políticament o socialment parlant.
Encara que els humans, per naturalesa, no podem educar de forma neutral, ja que, sempre ens acabem posicionant.
ALFABETITZACIÓ MULTIMODAL por bloggeras infantils
Foto feta per Pixabay de Pexels